måndag 28 juli 2008

Törnbergs stig

Karta med GPS spårEfter tips från AspLövet tidigare på bloggen så gav jag mig ut för att åka på den omtalade stigen idag. Solen sken, stigen var fin och jag var hyfsat pigg. Det var kul att åka den även om det inte var så mycket mer än just en stig =) I och för sig så är det jäkligt coolt att åka på den i början när den sligrar sig fram i ett jättestenigt skogsparti, utan en enda sten på stigen. För det är därför den är så speciell, Törnberg själv har plockat bort varenda sten som finns, tog hela hans liv och lite till om jag har fatta historien rätt. Fast jag tycker det är kul att cykla på steniga stigar också, åtminstone utför.

Poserar framför skyltet som visar var stigen börjarSå här glad är jag när det är semester, solen skiner och kroppen får jobba sig trött...

 

 

 

 

32Så här varmt och skönt var det hem från Sälen i lördags, härligt.

1 kommentar: