tisdag 15 juli 2008

MTB

Är på skön semester i Falun och passade på att plocka med mig mountainbiken. Grymt skoj att åka i skogen, men på dagens pass kände jag för att komma iväg lite längre... Hade ingen karta så jag fick köra lite på känn. Efter 85 minuter kom jag till en korsning och hade två val, norr eller söder. Söder hade ju varit det naturliga, men det fanns ingen skylt åt det hållet och Sågmyra, som det stod på den norra, kände jag igen och det gav en viss trygghet i min väg hemåt. Fick en riktigt skön nedförsbacke där jag kröp ihop i en fin Tour de France pose och maxade 72km/h =))

På eftermiddagen köpte jag min en karta, eller två faktiskt, Falun ligger ju oturligt nog precis i ett hörn på den gröna kartan. Får se om det blir några nya utflykter imorgon.

GPS-spåren från Sågmyraturen

Totalt blev det 55 km med 1384 m stigning på 2:26.

För den som vill ha lite längre och tuffare distanser så rekommenderar jag er att besöka Janne Troengs Europatrippsajt. Mycket trevlig läsning och fina bilder. www.jantroeng.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar