fredag 16 april 2010

Dags för OL

Vad kan vara bättre uppladdning inför terräng-SM. än att springa riktig terränglöpning i skogen med karta, kompass och pannlampa? Inte mycket. Så ikväll blir det säsongspremiär på Svartnatta i Vingåker.

sn2010

svartnatta2005 Senast jag orienterade var på 25-manna i början av oktober, det gick skapligt. Och senast jag sprang Svartnatta så vann jag tillsammans med Per Janzon.  Det var 2005 och jag hade tränat väldigt mycket nattorientering under hela vintern, blir spännande och se hur det går denna natt. Janzon är även med och springer första sträckan för Arboga OK ikväll. TC är som vanligt på cementfabriken, varför bryta ett vinnande koncept?

Chrille Garpenlund kör första sträckan i denna tvåmannakavle, så där känns det lugnt, bara för mig att hålla i och försöka upprepa succén från 05. Men jag är lite skeptisk, finns väldigt många bra elitlöpare med SM-medaljer på startlinjen och ett gäng finska lag som säkerligen är vassa.

Minns även svartnatta 2004 då jag kutade första sträckan och växlade som åtta 10s efter. Det året vann Leksand med Daniel Kaipe och Kalle Dalin i laget.

 

2 kommentarer:

  1. Hej Per,

    Grattis till din fina prestation i Startmilen! Hörde att du var i Kenya också, Wille och jag var i Iten under två veckor, kolla http://www.facebook.com/#!/album.php?aid=14750&id=100000296568563

    Wille har börjat med orientering, det är kul. Jag orkar också springa några kilometer numera.

    Vi ses på löparbanan under sommaren hoppas jag:)

    Hälsningar Robert Levay, SQL-lärare

    SvaraRadera
  2. Tjena Robert, kul med orientering, vet att det fanns en karta i Iten, testade ni att springa på den? Jag hann tyvärr inte med det, fick reda på det några dagar innan hemresan av två engelska orienterartjejer som var där och tränade. De hade skrivit ut en karta från nätet.

    Antar att vi kommer ses, om det inte är så att jag tävlar för då ser jag bara rakt fram.

    Fick inte länken att fungera just nu, får testa lite senare igen.

    SvaraRadera