torsdag 6 maj 2010

En riktigt genomkörare på 10MILA

Återbud på Löken så Axel fick hoppa rakt in på första från andralaget. Det gjorde han med beröm godkänt och skickade ut Oskar på andra ca 5 min efter täten. Från skogen radiorapporter kunde man sen höra hur han plockade in tid och mängder med placeringar, hoppet tändes att jag kanske kunde få gå ut men några vassa killar på den långa och ogafflade långa natten.

Nervositeten som jag känt börjar vända sig till en extrem laddning. Inser att jag inte värmt upp något och det brukar ju bli fullt ös direkt från start när alla gör allt för att täta luckan till den framför. Säger åt Algers att köra hårt (vi “löpare” får ju hålla ihop) och han önskar mig detsamma. Gör ett par rusher och de första tätlagen trillar in, tar en rush till och spanar in var min plats vid kartplanket är, tänjer. Då helt oväntat dyker KFUMs namn upp i speaker, in till växling som 20e lag! Obbe har alltså plockat 109 placeringar. Känner pulsen stiga, sliter av mig överdraget och tänker nu jävlar ska jag kuta till jag stupar. Får kartan och sticker iväg, just ja,lampan måste på, pillar igång den och sträcker ut på gräset. Känns tungt, första backen tar emot, stenigt, kom igen nu kroppen hämtar sig snart från chocköppningen. Skriver mer senare, nu ska jag skriva om terräng-dm och sen sova.

Skrev avslutningen nu precis (18/5 21:59), men så hängde sig datorn och allt försvann. Skit också.

Kartan, banan och gps-rutt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar