torsdag 17 februari 2011

Intervaller - 4x2000 och 8x1000

Igår sprang jag 4x2000m med en minut vila. Kändes sådär. Men det gick rätt lätt ändå. Snitta 3.25 min/km.

4x2000 meter 2011-02-16, Puls - Tid

RoddmellantiderIdag fick jag ta i lite mer då det vankades 8x1000 meter på roddmaskinen i 3.30 fart. Planen var att ha en minut lugn rodd som vila, men rumpan sa ifrån. Träsmak! Fick bli ståvila.

Körde igång direkt utan uppvärmning och kände efter två stycken att det här kan bli jävligt tufft. Valde då att växla ner några snäpp på motståndet och körde på mer frekvens. Det gjorde det lite enklare och jag kände att det kunde gå vägen när jag hade kommit halvvägs. Lyckades och behövde aldrig kriga, på riktigt, för att hålla farten. Mer bita ihop och fokusera. Varva ner med en tvåa rodd och 15 min cykel.

Roddintervaller 8x1000m 2011-02-17, Puls - Tid

2 kommentarer:

  1. Fina pass! Sjysst pulskurva på rodden. Är det ok med foten nu? Eller vill du inte avslöja sånt på nätet? Kan ju finnas konkurrenter här för att snoka. :-)

    /Fritz

    SvaraRadera
  2. Foten är okej, om man nu vågar säga det, men det känns inte någon smärta i hälen längre. Riktigt skönt. Blir paranoid av att ha ont så länge, så det är svårt och släppa.

    Körde faktiskt 15 km löpband idag. Fast det är ett tag kvar till jag kan pressa på i löpning.

    Tur vi haft en sån bra vinter så jag kunnat få till vettiga distanspass. Sjukt trist att vara inne på gym varenda dag annars.

    SvaraRadera