torsdag 24 juni 2010

Resultattävling

Idag var det resultattävling på träningsprogrammet. För min del gällde 300 och 600 meter.

Startpistol, starter och hela baletten var på plats och taggningen var enorm. Startblocken var inga problem, kändes riktigt bekvämt. Tryckte max från start med lyckas ändå lägga in en spurt med 50m kvar och undvek därmed sistaplatsen med några tiondelar. Sluttiden blev 40,60.

En bra lång stund senare var det så dags för 600m loppet. Var nervös och kände ångest för att må dåligt och ta ut mig. Brukar vara så inför lopp, tyvärr. Men när loppet väl startade så kändes inget av detta, all vånda i onödan. Benen ville inte alls, kuta så fort jag förmådde och det räckte typ till att ta sig i mål. Hade aldrig något med segern att göra, sluttiden blev 1.33. Så nu är det bara att försöka vända det till något positivt. Svårt.

Nedan bjuder jag på två sköna bilder från nerjoggen. På första bilden kan man se hur mycket Almby IK och Örebro kommun värnar om skidspåren.

gåinteiskidspåren

Och på den andra hur oerhört spänstiga Adde och Lasse är. Kanske är de extra lätta i kroppen med tanke på hur mycket de pissade på mig under 300 resp. 600m loppet. Men det gör inget, alltid kul med bra motstånd. Nästa gång kommer jag före. :)

addeochlasse

Resultat kommer nångång framöver på KFUMs hemsida. http://kfumorebrofriidrott.se/news

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar