söndag 26 april 2009

12:a på långa terräng-SM

Låg på en tionde plats första 1½-varvet, tröttnade sen något och tappade ner till 15:e, men efter en stark avslutning på de två sista varven avancera jag upp till 12:e plats. Hade inte riktigt styrkan i benen hela vägen, kändes mest som om jag tog mig frammåt, inte det där drivet som man vill känna i varje steg. Inte så konstigt kanske med gårdagens lopp i benen och avsaknaden på längre intensiva pass i min träning. Är riktigt nöjd med mina resultat. Förvånandsvärt bra om jag får säga det själv.

På tisdag åker jag ner med klubben till Portugal för en veckas träningsläger i Monte Gordo. Hopppas solen skiner lika fint där som på den gångna helgen i stockholm.

Nånstans mitt i loppet

Nånstans mitt i loppet, inne på varv tre tror jag. En stund senare när det var en annan kille i rygg trodde jag det var två personer i släptåg i fem minuter, sen insåg jag att Putte och Patrik, som ivrigt påhejades om vartannat, var samma person. Man är inte smart när man är trött.

Spurtvarvet
Spurtvarvet, gick upp och tryckte till lite extra på de platta partierna, kändes fint.

Klart bakåt
Och slutligen en bild så även mina konkurrenter känner igen mig...


M 12000 M 2009-04-26

1 Mustafa Mohamed 79 Hälle IF 35.05
2 Adil Bouafif 78 Hässelby SK 35.48
3 Oskar Käck 82 Hälle IF 35.56
4 Erik Petersson 80 Mölndals AIK 36.07
5 Said Regragui 74 Hässelby SK 36.21
6 Fredrik Uhrbom 77 Spårvägens FK 36.37
7 Lars Johansson 85 Enhörna IF 36.40
8 Peter Gross 85 Hässelby SK 36.43
9 Henry Gross 85 Hässelby SK 37.26
10 Patrik Engström 77 FK Studenterna 37.35
11 Marek Poszepczynski 75 Enhörna IF 37.41
12 Per Sjögren 79 KFUM Örebro 37.49
13 Jonas Buud 74 IFK Mora 37.57
14 Mikael Lindberg 84 Edsbyns IF 38.03
15 Mathias Borg 85 Ullevi FK 38.07

4 kommentarer:

  1. Fan va snabb du är! Grattis! :-)

    SvaraRadera
  2. Måste säga att jag är jävligt imponerad, vad du springer pojk!!

    SvaraRadera
  3. Mors Per,

    Nedrans bra insatser på TSM. Jag e fortsatt imponerad och håller tummarna för dig. Även kul att morsa som hastigast på dig strax innan loppet.

    Jag själv var mäkta sliten redan innan start men lyckades stänga av skallen och genomlida varven. Nu har jag istället problem med mitt bäcken med förmodad stressfraktur. Besked från MR väntas inom kort. Fan att man inte får vara hel.

    Tänkte på det där du skrev om Putte och Patrik. Kan det vara så att Putte e Hälles Patrik Andersson och Patrik e undertecknad? Vägrar tro att några av mina klubbkamrater eller vänner skulle påheja mig med namnet Putte. Då hade jag klivit av och jagat dem runt Tanto! :)

    Hur var det på lägret i Portugal?

    SvaraRadera
  4. Patrik>>Tjenare, det var inte du som låg bakom mig då det ropades Putte. Vet att du hade seglat om för länge sen... det måste varit han från Hälle, han matchades hårt för att ta in tid på Hässelby i lagtävlingen. Men efter ett tag dog hejarropen ut så jag antar att det inte gick så bra.

    Portugal var riktigt trevligt, grymt sliten första dagarna efter sm. Men några snabba pass med en kropp som svarade hann jag med i alla fall. Ska försöka få fart till stafett-sm den 24e maj. 4x1500m

    Riktigt trist med skador, burkar komma när man känner sig som bäst. Hoppas verkligen inte du fått nån stressfraktur.

    SvaraRadera