fredag 30 maj 2008

Grabbhalvan

Lasse flyter med i tät, backpriset hägrar... Yes! Lyckades försvara segern från ifjol. Men hade hårt motstånd från Niklas Österberg, Rånäs 4H. I och med att jag visste att han var en vass löpare så valde jag att avvakta första halvan, vill ju gärna komma in i loppet och känna på det lite. Tempot var behagligt och Lasse kunde enkelt spurta hem backpriset vid järntorget. När vi sen vände hemmåt gick jag upp i ledningen strax innan nygatan och drog upp tempot ganska så rejält när vi kom ut på drottninggatan. Precis där jag gick upp i ledningen förra året också, så jag kände mig hemma. Men trots några ryck så släppte aldrig Niklas, hade dock en känsla av att han fick slita och ner mot tunneln gjorde jag ett försök till. Det gav en liten lucka men samtidigt så tog det på krafterna och rakan längs gustavsvik är betydligt längre än man kan föreställa sig... det var svårt och veta hur stor luckan var (titta bakåt är ett svaghetstecken) Så jag fick trycka på så gott det gick hela vägen in mot mål. Lyckades verkligen ta ut mig och det kändes väldigt kul. Banan var förlängd 100 meter på slutet inne på gräset mot ifjol då de vid ytterligare en kontrollmätning fått fram att den var för kort. Lite synd, annars hade jag ju gått under 15 =)

Svänger in på nygatan, snart dras tempot upp...

Segerintervju, blev ställd och fick typ inte fram något vettigt. Men Niklas ordnade upp det och drog en lite summering av loppet.

Hissa upp pulsen rätt bra mot slutet, maxa 194. Det var länge sen sist.

 

Herrar 5 km

Plac.     Namn                   Förening            Startnr       Resultat
1    Per Sjögren                 LÖPEX SPORT (kfum)    665    15:09
2    Niklas Österberg         Rånäs 4H                      958    15:13
3    Jonas Leandersson     LÖPEX SPORT               659    15:40
4    Niklas Källmen             LÖPEX SPORT (kfum)    663    15:53
5    Jakob Olars                 LÖPEX SPORT               657    15:57
6    Simon Sveder              Pihlskolan, Hällefors    836     16:12
7    Martin Regborn           LÖPEX SPORT               660    16:15
8    Patrik Persson            LÖPEX SPORT               661    16:19
9    Christer Garpenlund   PJ´s Eld & Vent AB       844     16:27
10  Oskar Axelsson          Team Ullmax                1179    16:30

2 kommentarer:

  1. Grattis, härligt att lyckas försvara titeln.
    /Stefan

    SvaraRadera
  2. Grattis! Starkt att slå niklas, speciellt på en lättlöpt bana..

    SvaraRadera