tisdag 6 januari 2009

Vinst på Ärlaspelen

Eftersnack på Ärlaspelen Kändes ovisst inför start, hur skulle kroppen fungera? Men det fungerade helt okej. Första tusingen gick på tre blankt och jag kände mig bekväm på min femteplast i ledet. Efter det gick en snubbe upp och drog på lite, jag tänkte att det var bäst och hänga på, sagt och gjort, upp på andra plats. Vi drog ifrån de övriga ett par varv men sen sänktes farten och jag kunde återhämta mig. Ville inte pressa kroppen för hårt efter förkylningen, sprang mer för att vinna än att få en så bra tid som möjligt, så det passade bra. Killen före var inte ute efter samma sak, -Är du helt dum i huvudet?! skrek han efter ett par försök Målgång Ärlaspelenatt få fram mig i täten. Blev inte så sugen på att dra då direkt. Två varv senare kände jag att det var dags, men då hade tydligen killen framför fått andra tankar... solokörning in mot mål där klockan stannade på 8.47,60.

 

MÄN  3000 M

1Per Sjögren -79KFUM Örebro8.47,60

2Oskar Kanmert-Gustafsson -84 Hammarby IF 8.59,08  

3Robin Lindgren -90IFK Halmstad9.05,12 

4Niklas Kälmén -75KFUM Örebro9.05,25 

5Patrik Persson -83KFUM Örebro9.07,92 

sistavarvet

Sista varvet tror ja.

5 kommentarer:

  1. Tjusigt Per, så lättlurad är du ju inte.

    SvaraRadera
  2. Vad hade hänt om du hade gått för fullt? Ett av dina fans undrar....

    SvaraRadera
  3. Anonym>>>Då hade jag inte varit så sugen på att försöka öka farten till på söndag.

    SvaraRadera
  4. Snygg målgång, hur ser du ut om du går för fullt? Du måste ha tappat minst 2sekunder på att springa så där med klockan sista metern. Å så måste jag säga att blått är en färg som klär mig riktigt bra, shit va snygg jag är!

    SvaraRadera
  5. Hahaha, läste just artikeln från Etuna tidningen. Riktigt hetlevrad yngling bakom dig. Kan tänkas att han lurar i Tantolunden när de e dags för tävlingar där i vår. Erbjud honom rygg då fast med risk för att han kommer spränga sig :oP

    SvaraRadera