måndag 31 december 2007

Sylvesterloppet

Sprang även i år Sylvesterloppet i Nora, hade inga större förhoppningar om att det skulle gå lätt. Men trodde nog att en tid i närheten av den jag sprang på i fjol kunde vara möjlig. Då blev jag tvåa på banan som mäter 10,5 km med tiden 36:07, sprang även 2004 på 38:21.

Temperaturen låg runt nollan så det var fina förutsättningar, men dessvärre missade jag att arrangörerna valde att starta loppet ett par minuter före 11:00. Blev till att kuta utav bara den, ingen bra start, men blodsmak i munnen har också sin tjusning. Efter 2 km var jag uppe på tredje plats, men det började kännas att jag gått på lite väl hårt de första kilometrarna. Höll sen jämt med Jakob Olars, som låg tvåa ca 10 sek före mig, i sex km. Tappade något uppför men kände mig starkare på platten och utför. När det var 2,5 km kvar ansåg jag mig ha psyke nog för att gå på hårdare, öka farten, fick som rysningar i kroppen och kände att det bara var att mata på, gick snabbt ifatt och om. (3.06 klockade jag den kilometertiden till) sen var blev det till att försöka hålla ångan uppe och inte ta slut i sista tunga backen. Gick fint, landade tillslut på tiden 36:02. Vad jag egentligen hade har jag inte koll på, missade nämligen att starta klockan vid min start. Men skulle tippa på en 30 sek bättre tid.

Resultat kommer på länken här nedan och pulskurvan kommer kanske upp om jag får ordning på min bärbara som har ett litet hårddiskhaveri.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar