fredag 27 augusti 2010

Tillbakablick #1 Stocksäterspelen - under skamtvå!

Har varit klent, riktigt klent, i klass med min fot faktiskt. Ja så klen har rapporteringen på bloggen varit. Därför kommer här en liten recap på loppen som bloggen glömde.

Först ut är säsongsdebuten på bana, 800m på Stocksätersspelen i Hallsberg. Tävlingen gick av stapeln lördagen den 5 juni. Minns att jag onsdagen innan loppet snörde på mig spikskorna för första gången på nio månader och körde tionde och sista 150m intervallen med dem. Det smakade.

Loppet är förevigat av Stocksäters stolthet, sprintkungen Håkan Persson (IVSM 2:a M35 60m 2010) I min träningsdagbok skrev jag följande:

Inget superlopp, men ändå klart bra resultat. Kände mig aldrig rapp i benen och segade in på 1.58. Trea i loppet efter Albin och Tomas.


Är det detta som kallas löpningens blå band? 

Hur kunde vi sopa rent när endast en av oss hade golvmopp...? 

MÄN 800 M
1 Albin Olausson -92 KFUM Örebro 1.54,88
2 Tomas Bjurström -87 KFUM Örebro 1.56,67
3 Per Sjögren -79 KFUM Örebro 1.58,15
4 Arvid Berglund -91 Tranås AIF 1.59,36
5 Jonathan Waern -86 KFUM Örebro 1.59,86
6 Lars Drageryd -89 KFUM Örebro 2.01,66
7 Petter Åström -90 KFUM Örebro 2.03,40


6 kommentarer:

  1. Allt för att slippa diska. Och så kan man kolla på finnkampen och tänka nästa år... Var det så att du hade tråkigt och gick in på bloggen för att få kul? ;-)

    SvaraRadera
  2. Skönt att se vilken respekt Petter(?) har för dig vid starten, skänker bort en halvmeter för att du ska få plats... ;-)

    Nästa år är 1:58 öppningsfart i ett 1500m!

    SvaraRadera
  3. Jonas>>Det är Petter, tror det var hans första lopp utomhus någonsin. Vet att han stöp över mållinjen i ren trötthet. Bra att kunna ta ut sig.

    SvaraRadera
  4. Imponerande som vanligt. Får man fråga hur planerna ser ut framöver?
    Hur ser träningen ut?
    Kommer du deltaga i någon löpartävling under hösten eller till vintern?
    Vad är hälsostatusen just nu, får du ont av träning/ansträngning eller hur pass "återställd" är du?

    SvaraRadera
  5. Anonym>>Har slappat till mig, inga träningspass att skryta med direkt. Har fått bekräftat att det är en hälsporre efter en röntgen och kommer ta en kortisonspruta på fredag. Springer orientering imorgon, då jag ändå ska få spruta, och det blir bara lite sämre efter ett kort lopp i skogen. Blir spännande och se hur det kommer gå.

    SvaraRadera