måndag 4 april 2011

Roddkänsla i löpningen – då flyter det.

Har haft lite bakslag med oroväckande känslor i foten och ömmande baksidor och den ena vaden vill alltid sätta sig på sne. Är inte så lätt komma tillbaka som man kan tro, över nio månaders rehab och jag kan fortfarande inte kuta mer än tre mil i veckan. Skandal. Motivationen går upp och ner, men det är oftast okej.

Idag värmde jag upp på roddmaskinen och det kändes fint, efter lite lugnare start så ökade jag farten en aning och pulsen började komma igång. Passerade första två på 7.10 och sista två gick på ca 6.50, kilometern däremellan var då följaktligen på 3.30.

Känslan var behaglig och kontrollerad, fanns utrymme för mera fart om jag ville. Efter en liten lätt spurt sista 100 så klockade jag in på 17.30,6

Det är riktigt snabbt, och det är dit jag vill komma med löpningen också. Kunna springa och trycka på med bra driv men ändå bara mysa och veta att det finns ett par växlar till. För att sen på tävling dynga på utav h-e. Hoppas det kan bli något motsvarande flyt på onsdag, då är det dags för att testa kroppen på milen i Örebro AIKs kontrollmätta halvmara.

Rodd och lätt styrka 2011-04-04, Puls - Tid

3 kommentarer:

  1. Blir väldigt intressant att se hur du skall "ro hem segern" =) Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Lycka till med testet ikväll. Kan inte komma och heja, tyvärr.

    SvaraRadera
  3. Tack för era lyckönskningar, blir spännande och se hur det går.

    Kommentera gärna med Namn/webbadress i fortsättningen så jag vet vem som hälsar vad, obskyra pseudonymer går ju också bra, om man vill fortsätta vara anonym...

    SvaraRadera