söndag 20 februari 2011

Långfärdsskridskopremiär

För nästan tio år sen fick jag ett par långfärdsskridskor i julklapp och sen dess har det blivit ett eller möjligen två försök att åka på dem. Minns att det gick dåligt pga att bindnigen inte satt bra. Har tänkt många gånger att jag ska åka, men har liksom inte blivit av, förrän idag.

Fick inte riktigt till justeringen idag heller men ett klart steg åt rätt håll. Tror ändå ett par med lös häl vore något för mig, fick inte riktigt till tekniken med dessa. Kanske kommer. Var iaf skönt att åka, körde från Rävgången ut till Lindholmen och tillbaka, en tur på 12 km som tog 43 min. Är det godkänt för en nybörjare?





4 kommentarer:

  1. skate-pjäxor + skenor till det är att rekommendera..

    SvaraRadera
  2. Känns svårt att motivera inköpet just nu...men det vore häftigt att testa på bra is.

    SvaraRadera
  3. Inte illa för en nybörjare. Första målet bör dock vara under 3 min/km. Det fixar du snart lätt med din fysik och lite mera teknikträning. Sedan välkommen på turer. Idag 50 km på Vätterns fantastiska spegelblanka hårda isar.
    K-G

    SvaraRadera
  4. K-G>>Låter fint det, får hoppas på mildväder och en ny köldknäpp.

    SvaraRadera