lördag 12 februari 2011

Härlig vinterdag i skidspåret

Strålande sol och 30-40 cm nysnö i veckan så var det inget snack, jag ska upp i kilsbergen och åka lagg. Ingen stukad tumme i världen kan sätta stopp för det.

Planen var att ta det lite lugnare och försöka lära löparpolaren Lasse att åka skidor. Han jobbar ju trots allt i sportbutik och kränger lagg mest hela dagarna, en riktig slitvarg. Så då kan det vara bra och veta hur det fungerar i praktiken också.

Först lärde jag honom allt jag kan och sen fick han några tips av min polare Mats som besitter en del kunskap i ämnet efter sina sjutton raka vasalopp. Kan bli något.

Lasse glider fram i solskenet

Lasse

Lidson var uppe och laddade på inför vasaloppet. I år är siktet inställt på topp 500 och under 5h, (498 med 5:00:26 ifjol)

Lidson var uppe och laddade på inför vasaloppet. I år är siktet inställt på topp 500 och under 5h, (498 med 5:00:26 ifjol)

Mats och jag har lämnat Lasse bakom oss och tagit en extrasväng upp till Tomasboda.

Mats och jag har lämnat Lasse bakom oss och tagit en extrasväng upp till Tomasboda. 

Exklusivt för er internetanvändare publicerar jag här en stilstudie på Lasse i hans sjätte skidpass för säsongen, ja kanske rent av i livet, vad vet ja…

Tummen höll! Siktar på en ny tur imorgon, för dagens 23 km var lite klent.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar