lördag 25 juli 2009

Nytt PB med 69,65 sekunder eller 4995m sololöpning

Friidrottarna är alltid så imponerade av stora sänkningar av personliga rekord, men det är ju lätt när man inte har så mycket rekord att prata om. Nu senast i onsdags sänkte jag rekordet på 5000 meter bana till 14.45,9 från 15.55,55. Det gamla rekordet är från DM 2006 i Hallsberg, minns att jag sprang för att vinna, och fördrev tiden med att fundera på när jag skulle springa ifrån övriga.

Riktigt så var inte loppet på Resultattävlingen i Södertälje, där försökte jag hålla bra fart från start och tänkte att känns det bra kommer tiden bli bra. Kändes rätt bra och tiden blev okej. Hade kanske hoppats på lite mer. Men det kommer med motståndet.

Höll i taktpinnen hela loppet bortsett från fem meter då Oskar Landin gick förbi.

Mina kilometertider från loppet:

2.55,80 – 2.57,65 – 2.59,62 – 2.58,30 – 2.53,55

 

2 kommentarer:

  1. Du går ju från klarhet till klarhet! KUL!!!

    SvaraRadera
  2. Grattis till bra race i onsdags. Det var kul att snacka lite med dig före och efter loppet. Får du bara en tävling med lite mindre vind och några ryggar som du kan äta i 11.5 varv innan du spurtar ner dem så gör du sub 14:20 direkt. Fram tills dess får jag tacka dig för att du var så snäll och missade mitt pb på 5000m med 75 hundradelar. :)

    SvaraRadera