torsdag 29 januari 2009

29/1 Nytt inlägg Jon

Igår gjorde jag ett försök till att sätta rekord på 2km rodd. Öppnade i rekordfart och lyckades hålla, ofta brukar jag inse att det inte var min dag idag heller, men nu höll det hela vägen. Kanske var gårdagens massage hos Åsman en bidragande anledning till att kroppen var fräsch.

Det tidigare rekordet låg på 6.50,2 så jag försökte hålla snittet under 1.42/500m, med en bra avslutning så slutade jag på 6.43,5 (1.40,9 i snitt) Den tiden ger mig idag en delad 91a plats på världsrankingen Jag ingår i klassen lättvikt, <75kg. Pulskurvan från loppet finns att beskåda...

Cardio och 2km rodd 2009-01-28, Heart rate - Time

3 kommentarer:

  1. Grattis till nytt pers

    SvaraRadera
  2. Bra att du kan ha huvudet kallt medan pumpen går för fullt. Vilket tjusigt tempelbygge du har på gång. Vad göra för att förfina det ytterligare? Minska alkoholintaget?

    SvaraRadera