torsdag 3 april 2008

Tvåhundringar inför helgen

Efter en mystisk sjukdom som gick över på 2½ dagar var jag tillbaka på intervallbanan idag. 20x200m på ca 31 sek - 45 sek vila stod på programmet. Uppvärmningen kändes bra men efter en stegring insåg jag att kroppen inte riktigt var så spänstig som jag hade hoppats på. Gick dock att genomföra intervallerna enligt tidsschema men med en fyraminuterspaus halvvägs. Ett lustigt fenomen som jag varit med om några gånger tidigare är att även fast hjärtat pumpar på och man borde vara uppe i varv så är kroppen sömnig, gäspar och känns som att det bästa vore att lägga sig för att sova. Som om benen snor allt syre för hjärnan.

Pulskurva
Kände av vaden, men tror att den ska hämta sig tills på lördag då jag ska springa Startmilen. Har inte kommit ut några startlistor än, men det brukar vara många bra på startlinjen och segrartiden ligger säkert strax över halvtimmen i år med. Känner mig sugen på att få tävla och ser fram emot att vara riktigt trött, hoppas benen är lika sugna.

Bankarta StartmilenPå söndag bär det av till Kolmårdskavlen där jag får förtroendet att springa förstasträckan i ett av våra tre lag. Kommer garanterat att bli en rolig dag. Men man önskar ju att det kunde vara något längre sträckor ett par tre på 10-11 km vore fint, känns lite surt att åka så långt för förlängd medeldistans. Men på 10MILA väntar i alla fall 17 härliga kilometrar.

H17, Lag 2 - 5 sträckor

1. Per Sjögren 7,8 km
2. Christer Garpenlund 6,0 km
3. Erik Harlén 6,0 km
4. Örjan Eriksson 7,8 km
5. Marcus Hardt 7,8 km

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar