söndag 20 april 2008

Helt sjukt bra väder på Stigtomtakavlen

PJ insjuknade under natten ute på banan så illa att han spydde och fick skjuts tillbaka till tc. Vi bröt därmed tävlingen och fick gå ut på omstarten. Janne, Jag och Löken som skulle springa dagsträckorna plus Oskar Ar som körde första på natten, ordnade så vi alla kunde köra sträcka fem, 12 km träning i fin terräng. Även fast vi var ett gäng blir det inte samma som riktig tävling, fattades väl lite fokus från min sida och jag hamnade snabbt på efterkälken. Sprang ofta snett och lite oplanerat. Är nöjd med avslutningen efter varvningen, för då fick jag kontrollerna bra och kände mig även lite smidigare i löpningen. Kanske beror det på att det var enklare och lite mindre stenbunden terräng i det området. Men skitsamma, nästa vecka är det som gäller, dåliga genrep hör väl till. Löken var snabbast på 73 min, sen kom Oskar och Janne några minuter senare och själv kom jag imål på 82 minuter blankt. Riktigt snyggt prickat!

Stigtomtakavlen sträcka fem

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar