måndag 28 april 2008

10MILA

Vi blev 40e lag, rätt bra faktiskt, även om jag trodde att vi skulle ha chans på lite bättre. Själv gjorde jag ett bra lopp, men är lite besviken på att jag inte mäkta med att hänga med Sävedalens avslutare William Lind. Han kom ikapp mig in mot tvåan och sen sladdade jag på hans rygg till och från fram till den elvte kontrollen där jag tappade kontakten i den steniga terrängen. Även Lars Skjeset från NTNUI fick släppa där, tempot sänktes lite men jag var sliten och kände mig väldigt nöjd med att det var så pass platt terräng, för uppför kom jag knappt. Fick de sista fyra kontrollerna först och klarade mig från felstämplingen som Sergey råkade ut för på näst sista kontrollen. (höjden innan vårat stigslut) På den långa spurten körde jag inte för fullt utan väntade bara på att få trycka till ifall NTNUI skulle göra ett försök till omspurtning, det gjorde han, så det var bara att stampa plattan i botten och dra ifrån strax innan sista kurvan.

Hur klungorna såg ut i skogen... 

Banan och vägvalen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar