fredag 25 april 2008

10MILA-tips

Hempa skicka ut en liten tipstävling, självklart hakade jag på. Enkla pengar att tjäna...

Reglerna löd

Ta ut en löpare på varje sträcka i 10 Milas herrkavle som du tror är snabbast på sträckan. Vem som helst i vilket lag som helst. Efter tävlingen summerar vi tiderna för de löpare du har tagit ut och den som har kortast totaltid i sitt lag tar hem det. Om man tar ut en löpare som inte springer den sträckan får man automatiskt den 25e bästa tiden.

Mitt lag som jag tror starkt på.

01 Martin Hammarberg, Malungs OK 1 (hade Lukas Bartak vääääldigt länge innan jag ändrade mig i sista stund)
02 Tommi Tölkkö, Kalevan Rasti 1 (kan han vara i topp på långa natten så bör han klara av en enkel 12km)
03 Tore Sandvik, Halden Skiklubb 1 (satsar alltid fullt likt en junis)
04 Marc Lauenstein, Vehkalahden Veikot 1 (Huovila lockade, men det är ju rakt och Marc är en jävel på att kuta också)
05 Kalle Dalin, Leksands OK 1 (tävlingsmänniska, kommer gå som tåget)
06 Mats Troeng, OK Linné 1 (min andra sträckseger kommer här)
07 Peter Öberg, OK Hällen 1 (har inte ni andra Peter på denna sträcka så tycker jag synd om er)
08 Antti Harju, Kalevan Rasti 1 (en kille att lita på, etta på näst sista på smålandskavlen i höstas bl.a)
09 Kiril Nikolov, Stora Tuna OK 1 (spåren finns där, bara att gasa för Kiril)
10 Matthias Merz, Rajamäen Rykmentti 1 (så förbannat fegt att välja Wingstedt eller Thierry)

3 kommentarer:

  1. Kul att du ville vara med och bidra till mina prispengar! :-)

    SvaraRadera
  2. Saknar en sjögren på sista...

    SvaraRadera
  3. Jag hade otur med återbud.... grattis Oskar!


    1. Oskar Arlebo 18.30
    2. Per Sjögren 23.40
    3. Albin Arlebo 24.07
    4. Per Jonhed 24.40
    5. Per Öberg 27.01
    6. Erik Harlén 47.18

    Mitt lag sprang så här:
    1. Martin Hammarberg, Malung (+2.11)
    2. Tommi Tölkkö, Kalevan Rasti (+2.51)
    3. Tore Sandvik, Halden (+1.18)
    4. Marc Lauenstein, Vehkalahden Veikot (25e tiden: 3.57)
    5. Kalle Dalin, Leksands (+0.18)
    6. Mats Troeng, OK Linné (+0.00)
    7. Peter Öberg, OK Hällen (25e tiden +4.50)
    8. Antti Harju, Kalevan Rasti (+1.57)
    9. Kiril Nikolov, Stora Tuna (+3.43)
    10. Matthias Merz, Rajamäen Rykmentti (+2.45)

    SvaraRadera