söndag 2 mars 2008

Nytt pers på milen

Efter en lång frukost i soffan med vasaloppet på storbild kände jag mig sugen på egen fysisk aktivitet. Eftersom jag har ont i ena benhinnan så var löpning inte aktuellt utan det bar iväg till ÖKKs gym, väl där var siktet inställt på roddmaskinen, knappade in 10000 meter och satte igång. Gick helt okej, till och med riktigt bra måste jag säga. Drog i jämt tempo och målet var att orka hålla 1.55/500m fart, landade till slut på 37.47 med ett snitt på 1.53,6. Pulsen går sakta men säkert upp under hela passet, i början låg jag på 150 och mot slutet på 175. (har ca 200 i max)

Nu ska jag iväg och se Lindeskolan spöa upp GUIF i idrottshuset!

PS. Veckans träningsdos blev drygt 8 h fördelat på sju pass. Nästan en toppnotering för mig denna vinter. DS.

2 kommentarer:

  1. Imponerande! Jag brukar aldrig uthärda mer än max 1000m innan jag är helt uttråkad..

    SvaraRadera
  2. Ja det tar emot i början innan man blir van i rumpan och underarmarna.

    SvaraRadera