tisdag 12 februari 2008

Roddmaskin is the shit!

Hävde förkylningen på fem dagar, körde snöpuls en timme i fredags och följde upp med ett tvåtimmarspass på lördagen. Jävligt skönt pass, riktigt länge sen jag sprang så länge och i skogen över huvud taget. Så illa att mina OL-klubbkompisar har glömt bort hur jag ser ut... nja kanske inte riktigt så illa, hoppas ja =)

Har hängt en del på gymmet i min nya träning och då brukar jag värma upp på rodden. Körde 2000 meter i går på 6.59 och idag hade vi lite ploj efter träningen, 100 meter max. Lyckades pressa ner tiden till 16,9 sek, drog över 700 watt som mest. Magnus Samuelsson har kört 500 meter på 1.15 vid en mässa där concept2 (roddmaskintillverkaren) hade en monter och han råkade gå förbi, just då visade det sig vara snabbast i världen, ändå öppna han lugnt, det är starkt.

Osäker på sm-start, sjukdomen kom ju lite olägligt. Men kul vore det allt att få möta sverigeeliten och plåga sig lite extra, kanske göra en toköppning och klappa igenom.

1 kommentar:

  1. Livet verkar vara kul,, just nu.
    Mkt att göra ect ect.
    Du kanske skulle bli kanotist?

    SvaraRadera