tisdag 20 november 2007

Brappmandags

Till helgen är det åtar dags att försöka bli Champ! Denna gång är det Katrineholm som ska utforskas, min lokalkännedom där är tämligen obefintlig så jag tror mina chanser är små, men man vet aldrig. Hittade en rapport från sist jag var med... långt innan bloggen var född.

Brappmanpremiären avklarad!

Skrivet av Per Sjögren
2005-11-21

Var en spännande upplevelse, trodde jag var bortgafflad direkt vid fyran, enbusken.
Fanns sissodär 500 enar att välja på. :D Men efter ett tags letande blev vi några st som hjälptes åt, jag och gamla champs. Lyckades aldrig hitta den med rätt kodsiffra, satt tydligen inne i en buske. Inte så svår och se tyckte Peter som satt ut... nehe, var ju bara där i ca 45 min. Sen flöt det på riktig bra, hade fint häng på PEK. Mot slutet tog jag lite egna initiativ och bommade genast ca 1 timme på näst sista. Höjden var visst 300 meter utanför ringen, men det borde man ju hitta, annars har man inget på Brappman att göra. Vi väntar med spänning på att tiderna ska laddas upp i winsplits. Men jag kan avslöja att jag kom sist med tiden 3:20 ca 2 timmar efter segraren. Banan blev ca 25 km lång för mig.

Brappmankartan 2005

3 kommentarer:

  1. Haha, det där är ju en underbar karta. Jaja, nästa år kanske jag är mer sugen.

    Förövrigt så måste "knäckebröd och senap" vara bland de galnaste kombinationer jag har hört...måste testa! =)

    SvaraRadera
  2. Försöker du inte stjäla äran nu..? Vill minnas att jag nådde målet ytterligare minst 20 minuter efter dig i Nyköping. ;-)

    SvaraRadera
  3. das>>Ja det stämmer, skrev nog det där innan du var i mål. När da silva har gått i mål... ... ja då är sjögren redan (bloggad och) fullast... :P

    Eller så blev du diskad... Fast du fick ju en fin revansch på mig i år.

    SvaraRadera