söndag 28 oktober 2007

Smålandskavlen

Sov kungligt mitt i ringen ;)Såg fram emot att få springa natt, det är kul. Hittade en bra känsla direkt, utan att tänka på att jag tog i för lite, som jag ofta gör annars. Spikade kontollerna och hade koll på läget. Så efter 12 minuters löpning ligger jag faktiskt femma endast åtta sekunder efter den snabbaste. Sparkar sen (ganska precis 13 minuter in i loppet) foten stenhårt i en sten och går i backen, slår i knät ännu hårdare i en annan sten. Försöker resa mig upp och springa vidare, men det gör så in i helvete ont at jag får halta iväg skuttandes. Vet att det brukar ge med sig efter ett tag och förösker komma igång, inser att jag hel tappat greppet, kommer ut på ängen norr om femman (93) och kan sen få kontollen utan någon egentlig miss. Haltandet tar dock tid och jag tappar 1.30 på sträckan till femman och sen vidare mot sexan går det inte så bra heller... snubblar fram och kan inte riktigt springa på ordentligt, tappar en 40 sek till.

Monstret lyste upp, grym lampa må jag säga!! Tack DG för lånetNu har klungan som startade en minut bakom kommit ikapp, Tisaren och IFK Göteborg, lägger mig i ledet och känner att det går ganska bra att springa igen. Tycker det går sakta upp mot åttan (110), går upp och drar, men det är ju inte helt lätt, blir lite osäker, IFK och Tisaren har annan gaffel. Får min kontoll efter en liten tveksamhet, jagar till nian, hamnar bakom några långsamma killar och känner mig lite stressad. Mot 11 kommer jag upp i täten men har inte koll på riktningen eftersom jag sprungit på ryggar, grönt och jävligt, kommer snett men får kontollen först av de i "min klunga" men tappar över minuten mot sträckbäst.

Spindelmannen går ut och Balken försöker se oberörd ut...Joggar och viker om kartan på snitslingen, nu är vi nog ett gäng på åtta pers i klungan, blir stressigt och rörigt, fastnar i grönt... helt uselt vägval mot 13 (95). Tappar 1.15 på sträckan som borde passat mig som handsken. Klungan har splittrats upp och det blir lite lugn och ro, väljer att gå höger för att slippa det gröna kärret och de gula höjderna var riktigt fina och tydliga. Går bra, springer ensam och känner mig jäkligt nöjd med loppet. In mot de sista kontollerna (39, 35 och 200) blir det åter mkt folk och jag känner mig sliten, skavsår på båda fötterna och knät börjar bli stelt och värker. Var tydligen så trött att när jag rita in igår inte ens komihåg att jag hade stämplat vid 35an... =)

Hardt hade en jäkligt grym spurt, hur pigg som helst.Laget, Hempa, Peiza, Balken, Fläcken och Chewie

Sträcka två gaffling AAAB


Resultat:
Herrar 21  (139)            

 1 Södertälje-Nykvarn Orientering 1        4:37:37 
   Anders Tiltnes                 00    51:41 
   Isak Bergman                   00    54:00 
   Anders Axelsson                00    44:21 
   Jens Molin                     00    58:23 
   Pål Skogtjärn                  00  1:09:12 

 2 DELTA 1                                 4:37:48 
   Petri Noponen                  00    55:41 
   Leonid Novikov                 00    52:12 
   Oskari Liukkonen               00    44:38 
   Olle Kärner                    00    56:27 
   Valentin Novikov               00  1:08:50 

 3 Kalevan Rasti 1                         4:40:25 
   Anders Åkerman                 00    56:26 
   Miika Hernelahti               00    56:38 
   Simo Martomaa                  00    42:16 
   Antti Harju                    00    53:40 
   Hannu Airila                   00  1:11:25 

70 KFUM Örebro OK 1                        5:37:47 
   Erik Harlén                    00  1:05:06 
   Per Sjögren                    00    57:43 
   Johan Lundmark                 00    54:34 
   Per Jonhed                     00  1:11:32 
   Marcus Hardt                   00  1:28:52 



1 kommentar:

  1. ÖAIK simmar vid 20.00 på måndagar. Då är man i stort sett ensam i hela motionsdelen på Gvik.

    SvaraRadera