söndag 7 oktober 2007

25-manna

Blev en 36:e plats för oss, inte riktigt vad jag hade trott och hoppats på. Men får väl ändå räknas som en godkänd laginsats. För min egen del var jag laddad, ville göra ett offensivt lopp och skaffa bästa möjliga läge till Nettan på sista.

Värmde upp och så men hade svårt att få upp nån fart i början ut på gärdet, tappar 1.42 direkt till ettan utan att egentligen missa något, trist att inte ha det där extra klippet i steget på den här banan. Efter de tre första var det enkel orientering och det handlade bara om att försöka kuta så fort man kunde. Mot sjuan överraskades jag av det förbjudna området och grönrastret in mot kontrollen var ingen höjdare, tappar 45 sek. Går sen bra fram till tolvan, där tröttheten och min satsning på att komma ifatt klungan jag mötte in mot elvan resulterar i en lite miss, lyckligtvis missar de andra också och jag kommer ifatt. Försöker spurta ner dem på upploppet, men som sagt, jag hade inte helt normala ben och får släppa förbi mig två lag precis innan målstämpeln. Plockar ändå fyra placeringar och ger Nettan bra slagläge. Känner mig mycket nöjd med loppet och tror det var ganska nära maximalt av vad jag hade kapacitet för denna dag. Blev 27a på sträckan, 4.38 efter sträckbäst.


Kommer det nån vi kan heja på snart???
Karta och vägval
Puls och höjdkurva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar