söndag 16 september 2007

Lång-SM

Idag har jag kutat final på klassiska SM, nuvarande lång-SM. Slutade på en för mig riktigt bra 32:a plats, men ger mig själv bara G i finalen, kvalloppet får ett VG.

Allt kändes bra på morgonen, lugn och fin. Men kanske var jag för avslappnad, gjorde största blundern på hela banan direkt på den första kontrollen, 3½ min. Tack för det televerket. Även fast jag kände mig stark utan några trötthetstecken så hade jag alldeles för dålig fart jämfört med de andra, höjde farten efter varvningen men det resultera i misstag. Var sugande terräng hela banan, snubblade säkert 20 gånger, så nu har jag träningsvärk i armarna :) Efter en koll av sträcktiderna kan jag konstatera att det är snabba grabbar, till tian var det dock lite stig och väg så där smällde man till med sjätte bästa sträcktid... bådar gott inför Lidingöloppet :D


Käk och dryck på rasta Kungsbacka torg
Mer än nöjd med finalplatsen Langning vid varvningen efter 10 km

Kvalbanan Finalbanan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar