måndag 3 september 2007

DM-helg i Mosstorp

Hade planer på att dra igång träningen lite mer seriöst, med inriktning mot lidingöloppet efter semestern. Men det blev en vecka med halsont direkt efter Islandstrippen. Dåligt med sömn och en flygresa på det, är ju lite som att be om det.

Förra måndagen kände jag mig starkare och började lite lätt

Måndag: 60 min gym (kände mig stark)
Tisdag: 50 min OL (Höll igen någorlunda)
Onsdag: 60 min spinning, 9x3min, 2 min vila (brukar köra hårdare och med 1min vila)
Torsdag: Vilodag, kände mig riktigt sliten, svarar inte alls på träningen, skum i kroppen och halsen.
Fredag: 20 min löpning (kändes riktigt värdelöst, hade planer på längre pass)

Lördag: Medeldistans DM
MedeldistansenKände mig ganska så omotiverad, men tänkte ge det en chans i alla fall. Värmde upp och det kändes hyggligt, även om jag var torr i halsen. (absolut inte ont i halsen, hårfin avvägning) Loppet började helt okej, hittad ettan, men kände mig inte så smidig i skogen, snubblade och slet mig fram. Var ett ganska dåligt lopp med större misstag på tvåan, fyran, åttan och tian. Orkade helt enkelt inte koncentrera mig på orienteringen. Var helt slut efter 30 min löpande, vilket tyder på att allt inte stod rätt till . Hem och sov ett par timmar, vaknade som en helt ny person.

H21 (30) 4600 m

1Tomas HallménOK Tisaren24:43
2Henrik JanssonOK Tisaren24:44
3Magnus PerssonOK Tisaren25:20
14Per SjögrenKFUM Örebro OK28:52

Söndag: Långdistans DM
LångdistansenIdag kändes det helt annorlunda, betydligt fräschare. Hoppades på att det kanske skulle kunna gå att försvara bronset från ifjol. Bestämde mig för att fokusera och ge mig tid till att orientera. Loppet gick sådär, fick slita konstant och det gjorde att jag slarvade, tappade riktningen och missade en del kontroller. På långsträckan hem valde jag vänstervägvalet, med en vision om ett snabbt gärde. Men det var det värsta skiten på hela sträckan och tillsammans med en 90 sek kontrollbom, tappade jag 2.48 på sträckan. Men i stort är det ändå ett fall framåt, kände mig stark men inte snabb och rapp i steget. Vet att orienteringen kommer stämma betydligt bättre framöver när formen och motivationen är högre. Efteråt var jag duktigt slut, låren värkte och fick inta högläge i tv-soffan framför sista dagen av friidrotts-vm.

H21 (17) 11640 m
1Oskar ArleboKFUM Örebro OK1:08:35
2Matt SpeakeOK Tisaren1:09:57
3Tomas HallménOK Tisaren1:10:18
4Henrik JanssonOK Tisaren1:11:15
5Jan JohanssonKFUM Örebro OK1:13:14
6Per SjögrenKFUM Örebro OK1:13:17


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar