lördag 14 juli 2007

VM-test medeldistans

Karta del ettDagens prövningar var ganska så krävade, gällde att verkligen hålla koll på var man var och vart man skulle. Ville ta det lugnt och försöka att hålla mig lugn, det gick väl sådär =) Öppnade bra och tyckte det var tydligare än gårdagens träning på den gamla kartan i området brevid. Karta del tvåDock blev väl farten lite väl uppskruvad och efter en liten miss på sjätte kom det en total kollaps på den sjunde kontrollen. Helt borta. Resten av banan gick i rätt högt tempo utan något riktigt flyt, drogs med i Henrik Löfås tempo. Vi såg varandra till och från till den 18:e kontrollen där jag lyckades snurra ett bra tag, fy fan. Måste lära mig att hålla igen, springa mig trött får jag göra på löparbanan :) Men det är så mycket enklare i teorin än i praktiken. Känner mig lite besviken, men ser fram emot morgondagen. Benen var pigga och orienteringen fungerade bitvis riktigt bra.

Eftermiddagen och kvällen bjöd på bad, marknad i Degeberga och vattenfallsbesök där näcken satt och lirade :PVattenfalletNäcken Öberg
Resultat H21 Elit (93) 7100 m
1 Emil Wingstedt Halden SK 32:41 0:00 2 Peter Öberg OK Hällen 33:28 0:47 3 Mats Haldin Halden SK 33:39 0:58 4 David Andersson IK Hakarpspojkarna 33:56 1:15 5 Johan Modig OK Pan-Kristianstad 34:08 1:27 64 Per Sjögren KFUM Örebro OK 42:28 9:47

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar