söndag 15 juli 2007

VM-test långdistans

Karta del ett

Målsättningen var att genomföra ett bra lopp, och försöka ta några fler poäng i elitserien, dvs topp 30.
Även fast än jag visste att banan var lång och jag skulle tat lungt för att gå rätt, kände jag mig stressad i orienterigen. Blev ett ganska rakt på vägval till ettan bland en djävla massa brännässlor, spika iaf kontollen och följde upp till tvåan fint. Men det kändes inte helt bra i kroppen, benen var inte såKarta del två pigga och rappa som jag hade hoppats på, kanske gjorde det att jag tog i mer och tänkte mindre. Gick snett ut från kontroll två, planen var att gå ut på vägen till vänster. Men när jag sprang där fick jag syn på Modig och tänkte nu hänger jag på, så kommer jag in i loppet... sagt och gjort, tog rygg, men inte tillräckligt länge, vek av mot kontrollen i grönområdet, men det var lite för tidigt... blev rätt sur på mig själv. Men körde på och försökte komma in i loppet, efter lite småstrul, 10 sekundare vid kontrollerna, började jag tänka massa negativa tankar och kände mig allt mer omotiverad = sprang bara på. Därav de oförståeliga misstagen vid kontoll 9, 12 och 14. Men bryta fanns det inga planer på, hade ju laddat upp med energi i kroppen. Fast det verkade som om det fanns en och annan löpare som inte hade laddat fullt lika bra, och med bristfälliga vätskekontoller utan sportdryck var det många som tog rejält slut. Bl.a Emil Wingstedt som jag fick den äran att bjuda på gel under loppet, för att kort därefter springa ifrån honom :D Det skulle jag ha vetat om i början av loppet. Men det är en efarenhet som jag får ta med mig nästa gång det bjuds på lite längre banor.

Får väl försöka kvala in till lång-SM i september som också ingår i elitserien. Gäller att hitta några rankingpoäng tills dess bara :)

Resultat H 21 Elit (84) 18000 m
1 Martin Johansson IFK Moras OK 104:04 0:00 2 Niclas Jonasson Leksands OK 105:55 1:51 3 Anders Holmberg Järla IF OK 107:34 3:30 4 William Lind Sävedalens AIK 109:12 5:08 5 Mattias Millinger OK Linné 109:31 5:27 49 Per Sjögren KFUM Örebro OK 130:34 26:30

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar