torsdag 19 juli 2007

Rullskidpremiär

Snygg som få

Idag skedde det som jag laddat för så länge, rullskidorna jag lånat av farsan åkte på. Kändes lite ostabilt i början och fick inte remmarna att sitta så bra, då det var gamla stavar och normalt har man ju ett par handskar på händerna. Efter en liten uppvärmning till Löpex och några spydiga kommentarer senare var jag på gång, farten började trissas upp och papphammarstilen hade nästan helt försvunnnit. DÅ dyker den upp, den lilla pinnen som förstörde min fina färd, tyckte mig ha koll på läget, skulle bara lyfta lite på skidorna, men pang. Utan att jag fatta hur det gick till så glider jag likt en säl fram på asfalten, en klinsmann on the rocks skulle man kunna säga :)

Säger en del om farten jag ändå hade vid fallet :))Men en rullskidåkare som inte smakat asfalt är ingen riktig rullskidåkare. Skönt och kunna titulera sig på en gång.... mohaha. Nej men vi får göra ett försök till, även om den halvtimmen och de ca 3km som jag tillryggalade inte gav någon träning den här gången. Kom knappt över 100 i puls...

2 kommentarer:

  1. Så jag är ingen riktigt rullskidåkare alltså :(... skit oxå

    SvaraRadera
  2. Hej Per!
    Här kommer en sommarhälsning från Elisabeth och Bosse i Lerbäck. Oskar och Emil är ute och åker raggarbil....man har ju olika intressen.....Johanna jobbar.
    Sköt om dig och akta dig för skrapsår.....hur gör man det?....Genom att inte ramla...
    Kram

    SvaraRadera